måndag 20 maj 2013

Google maps-vad har det med mitt företag att göra?

Google maps (kartor) känner de flesta till idag. En sida där man kan information om vägar eller platser att besöka. Nu kommer Google Maps att uppdateras rejält vilket innebär att programmet blir smartare och kommer att skapa nya kartor beroende på vad du är intresserad av. Tanken är att du skall få rätt information vid rätt tillfälle. Men vad har det med dig som företagare att göra då? Faktum är att du påverkas rätt mycket av detta. Om en person säker information om en särskild vara eller tjänst så måste ditt företag synas för att vara del av sökresultaten. Om ni inte finns på Google Maps (eller Google Places) så kommer inte kunderna att nå er.

Nedan så presenterar Google sin nya karttjänst:



Så frågan är hur du som företagare kan nyttja detta? Det enklaste är att du går in på Google Places och, om du inte redan gjort det, beskriver ditt företag och era produkter. På så sätt finns ni med. Om ni dessutom lägger upp er information på Google+ för företag så syns ni.

Det kanske känns jobbigt i början men det kan vara värt att lägga ned tid på detta för framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar