fredag 4 januari 2013

Vad gör du för att få dina kunder att rekommendera just dig?

Vi finns som företagare på olika sociala medier men hur gör vi för att få våra kunder att rekommendera oss? Ofta så får vi veta när något går snett eller när man vill klaga på företaget, det är någonstans lättare att klaga än att ge goda omdömen. På sidan MegaSocial så intervjuas Tomas  Lydahl som driver bolaget Word of WOW och han har en hel del kloka synpunkter i denna fråga. Bland annat säger han att måste inte bara ge kunderna en nöjdhet utan även överträffa denna nöjdhet, dvs ge dem en WOW-känsla. Läs mer om detta här:

Det finns flera sätt att ge betyg på företag och två exempel på detta är t.ex. Reco.se och Rejta. Poängen är nu att man som kund t.ex. skall kunna finna den bästa Pizzerian eller biltvätten i min omgivning och genom att ta del om andras uppfattningar eller omdömen om stället så gör man sina val. Detta kan givetvis slå mycket fel om en kund ger dåligt betyg även om flera andra ger positiva omdömen. Betygsättning kan vara högst godtycklig men i vilket fall är detta en del av vår digitala vardag.

Du som företagare, sätt dig in i dessa tjänster, Google på ditt företag och se vad andra säger om det i bloggar och i sociala medier. Ni kan få mycket värdefull information.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar